Aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim en Roos Reis - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim en Roos Reis - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Roos en Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Roos

03 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Na een lange reis met veel films, Pacman en weinig slaap zijn we veilig aangekomen in Bangkok. Uiteindelijk om 7:30 op bestemming aangekomen troffen we een dicht guesthouse aan. Onze telefoons doen het hier niet dus we konden de eigenaar niet bereiken. Na een heerlijk Thais ontbijtje aan de overkant van het Guesthouse wisten we nog steeds niet wat we moesten doen. Ineens zagen we 4 oude telefooncellen waarvan er eentje het gelukkig deed. We belden de eigenaar en na een moeilijk gesprek met zijn Thaise vrouw was het probleem opgelost; de eigenaar was er binnen tien minuten. Van hem kregen we de sleutel van ons kleine maar fijne kamertje. We hebben maar één kakkerlak gezien binnen dus het is hier erg schoon!

Bangkok is een prachtige, drukke, vieze maar vooral gezellige stad. We kijken ons ogen uit; overal waar je kijkt zie je en ruik je eten (we hebben ook al heel veel lekkere dingen geproefd). Overal hoor je auto's, busjes, tuk-tukjes en brommertjes toeteren maar ook vogeltjes fluiten.
Voor 15 Bath (30 eurocent) vaar je met de riviertaxi de hele rivier over en stap je uit waar je wil. Omdat het openbaar vervoer hier altijd druk is leidt dit tot bijzondere situaties, zoals Tim die naast een monnik belandde in de watertaxi omdat de monnik zwijgend gebaarde dat de vrouw die naast hem kwam zitten weer moest gaan staan. Naar Tim gebaarde hij dat hij op haar plek moest komen zitten, alsof hij de plek vrij had gehouden voor Tim.
Iedereen glimlacht vriendelijk naar je en is heel behulpzaam (ook al zijn we nog geen Thai tegengekomen die ons helemaal kan verstaan).

Na 24 uur wakker te zijn geweest, zijn we toch best moe dus duiken we ons lakenzakjes maar in.

Dit was een goed begin van onze reis, benieuwd wat de rest ons nog zal brengen.

• 03 Februari 2013 - 12:54

Hanna:

Hi timenroos,
    Leuk om van jullie te horen. Blijven jullie nog een paar dagen in dit guesthouse of hebben jullie al plannen om verder te gaan?
    Ben benieuwd naar het volgende verslag
    groetjes van ons allemaal
    XXX

• 03 Februari 2013 - 13:29

Ries:

Hoi Tim en Roos,

Wat leuk om je eerste verslag te lezen. Lekkere dingetjes eten, gekke geuren ruiken, onverstaanbaar gebrabbel horen en de combinatie van dat alles, ergens zou ik er ook graag rondlopen, lijkt het soms op een andere planeet...

Veel moois en lekkers toegewenst, en kus Ries.

ps. Het zware verlies van die gele koffiebeker, Hanna kan er maar niet aan wennen...

• 03 Februari 2013 - 13:48

Rob Schrofer:

Hallo Rosalie en Tim,

Leuk jullie verslag. Ik zie het al helemaal voor me, hoewel mijn fantasie wel anders zal zijn dan de werkelijkheid. X papa

• 03 Februari 2013 - 14:41

Niek:

een goed begin is de halve monnik (oud thaise zegwijze).

(ik weet niet of jullie er aan gedacht hadden, maar met skype kun je vanuit de hele wereld gratis bellen mèt videobeeld eventueel. Niet alle landen zijn aangesloten. Je moet wel een account aanmaken en je gesprekspartner ook.)

ga zo door!

• 03 Februari 2013 - 14:51

Joke En Geer:

Hoi Roos en Tim,

Wat fijn om al zo snel van jullie te horen. Knap van jullie dat je eerst lekker iets bent gaan eten en dan rustig te kijken hoe dit op te gaan lossen .Hopelijk gauw weer van jullie te horen. Succes liefs Geer en Joke

• 04 Februari 2013 - 10:26

Inge:

Ha Roos en Tim,
    Wat een heerlijk reisverslag! Jullie zijn echt in een totaal andere cultuur gekomen en geniet er van.
    X INge

• 04 Februari 2013 - 12:27

Marianne:

Hi Roos en Tim,
    Wat ben ik blij met jullie reisverslag. 3 maanden avontuur.
    Via het reisverslag reis ik met jullie mee, ook voor mij een reis door Azie.
    Heel veel avontuur plezier.
    liefs van Marianne.

• 04 Februari 2013 - 19:20

Guusje:

Eyyy Roos en Tim!! Rim! Toos! Timalie! HAHAHA

Wow! Dat was snel! En hahahahah die monnik! XD

Nog heel heel veel plezier, hoop snel weer wat te horen.

xxxxxxxxxxxxxxxxx
    Guusje

• 05 Februari 2013 - 14:51

Dirk En Emily Wentink:

Beste Tim en Rosalie,
    Leuk verslag van de eerste dagen en fijn dat jullie het zo goed hebben. Hopelijk kunnen jullie nog een credit card versieren bij American Express of Visa. Met Visa hadden wij altijd meer succes dan AmEx. Wij hadden er niet bij stilgestaan dat men in die landen zweert bij credit cards. Kan dat geregeld worden via jullie ouders? Veel succes en plezier,
    Met hartelijke groeten,
    Dirk en Emily

• 13 Februari 2013 - 14:47

Louise:

Hoi Roos en Tim
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen en foto's. Ik blijf jullie volgen. Fijne reis verder
    Knuffeltje van louise