Aklimatiseren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim en Roos Reis - WaarBenJij.nu Aklimatiseren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim en Roos Reis - WaarBenJij.nu

Aklimatiseren

Door: Tim en Roos

Blijf op de hoogte en volg Tim en Roos

05 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Na een tijdje in Bangkok te zijn geweest, zijn we behoorlijk gewend geraakt aan de hectiek, chaos, geuren en goorheid.
Het reizen gaat ook gemakkelijker. Zoals vandaag toen we in de watertaxi stonden. Tim was rustig zijn enkel aan het masseren op één been. Roos fotografeerde een tempeltje aan de waterkant terwijl ze vanuit haar ooghoek opving dat een ander Hollands stel, vastgeklampt aan een paal, de weg zocht. Ze moesten naar de Grand Palace en wij konden ze de weg wijzen en tips & tricks geven over wie er wel en niet te vertrouwen is.
Ondertussen zitten we in een ander hostel, een wereld van verschil; We verruilen de flatscreen en dvd-speler voor een gedeelde badkamer en een kapotte ventilator.
We hebben al aardig de Thaise sfeer geproefd; heerlijk drie maal daags Thais gegeten (ja, ook als ontbijt rijst, noedels of soep). We hebben Thaise massage gehad waar Tim wat beurse plekken aan over heeft gehouden (Tim maakte de opmerking: ‘’You could be a great fighter’’, maar dat werd niet begrepen door de Thaise masseuze).
We hebben een aantal tempels bezocht, bijvoorbeeld ook een tempel met de grootste massief gouden boedha ter wereld. We hebben geshopt op Khao San Road (the place to be), we zien er nu wat alternatiever uit, luchtige linne broeken met olifantenprint.
‘s Avonds zijn we naar de Bleusbar gegaan waar live muziek werd gespeeld door de locals. Terug in het hotel was Tim een beetje grieperig. We gingen er vanuit dat hij nog een griepje vanuit Nederland had meegebracht maar toen hij last kreeg van zijn gewrichten bleken het symptomen van de knokkelkoorts te zijn (opgelopen door de steek van een dengue-mug). Het is een waarschijnlijk een milde vorm dus hij voelt zich gewoon een beetje grieperig.
Vandaag hebben we in het Lumpinipark een waterfiets gehuurd, onderweg kwamen we leguanen en schildpadden tegen. We hebben ook nog een beetje Tai Chi gespot in het park.

Morgenochtend vroeg vliegen we naar Vietnam dus de volgende blog zal in het Vietnamees zijn.

Liefs uit Bangkok

• 05 Februari 2013 - 15:39

Niek:

oeps, dan laat je thailand wel heel vlug achter je.
    keren jullier weer terug?
    het achterland is natuurlijk enorm groot en interessant.
    in het zuiden was de afgelopen jaren opstand van/door en tegen moslimgroeperingen.
    opnieuw goede reis!

• 05 Februari 2013 - 17:31

Tim En Roos:

Hi Niek,
    we komen nog terug in Thailand aan het eind van de reis.
    We gaan nu al naar Vietnam omdat ze daar 10 februari nieuw jaar vieren, leek ons wel leuk om mee te maken :)
    We gaan na Vietnam door Laos en Cambodja en dan weer terug door het noorden van Thailand naar Bangkok terug waar we een vlucht naar huis hebben.
    We komen helaas niet in het zuiden, maarja, we kunnen niet alles!
    Liefs uit Bangkok

• 05 Februari 2013 - 17:39

Bas:

Klinkt goed! Behalve de griepklachten dan....Veel plezier in Vietnam met de nieuwjaarsviering! Gr. Bas

• 05 Februari 2013 - 18:25

Opa Jan En Hanneke:

Hallo luitjes, dit is niet zo'n leuk bericht en we hopen dat Tim snel van de "griepverschijnselen"af is, zodat jullie zonder zorgen de reis kunnen voortzetten. (Tim je moet je ook niet laten prikken). fijne reis naar Vietnam en voor daar een heel gelukkig NIEUWJAAR!! have fun. dikke kus opa en Hanneke

• 05 Februari 2013 - 18:27

Hanna :

Leuk om al die foto's te zien. Krijg wel zin in een loempia :)
    Fijne reis morgen!
    XXX

• 05 Februari 2013 - 21:18

Malaika:

Wat een leuke verhalen, wat hebben jullie al veel gedaan! Jullie klinken al als ervaren bacpackers (inclusief tropisch ongemakje... gaat vast snel over!)! Zie uit naar jullie Vietnamese avonturen, goeie reis morgen, en veel nieuwjaarsplezier! liefs vanaf de Beeklaan!

• 05 Februari 2013 - 21:56

Marianne:

Prachtige foto's, maak ook foto's van elkaar dat is leuk om terug te zien voor later.
    Houdt de griepverschijnselen goed in de gaten.
    Wat een bof dat jullie Nieuwjaar in Vietnam mee kunnen beleven. 2x Nieuwjaar vieren brengt Geluk.
    Het is het jaar van de slang. Heel Veel Plezier, goede reis verder!
    liefs van Marianne.

Veel plezier in Vietnam!

xxxxxxxxxxxxxxx

• 06 Februari 2013 - 23:27

Ries:

Volgens mij zitten jullie nu in een vliegtuig naar V...
    Ik ken een heel oud mannetje in Thailand die met satestokjes deguebeestjes uit de lucht plukt. Ik had gehoopt dat hij je dit trucje had geleerd, maar ik zal het voordoen als jullie terug zijn. Hou je griepje in de gaten...
    Overigens: het is hier in Nederland ook lekker weer geworden; er heerst een warmtegolf en gisteren was het hier 22 graden. Er zijn ook plotsklaps heel veel eetstalletjes waaruit heerlijk thaise currieluchtjes opkringelen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie helemaal naar van die rare landen gaan.
    (hé, daar loopt ineens een olifant door de van Bylandtstraat, effe kijken...)

• 07 Februari 2013 - 10:32

Tim:

hahahah, ja ik hoorde dat het sneeuwde maar dat is dan niet in de van Bylandtstraat, die reacties maken het leuk om meer te schrijven dus hou dat vast!!